دستگیری قاتل بعد از ۳۸ سال | مرد ۶۵ ساله بعد از تجاوز ، قربانی را می‌کشت + عکس

بعد از گذشت ۳۸ سال، کارآگاهانی که پرونده‌های راکد را دوباره مورد بررسی قرار می‌دهند پرونده این دو زن را نیز بررسی کردند و با استفاده از تکنولوژی دی‌ان‌ای و شواهد و مدارک و آثار باقیمانده از دی‌ان‌ای قاتل، توانستند قاتل ژاکلین را شناسایی کنند.
دستگیری قاتل بعد از ۳۸ سال | مرد ۶۵ ساله بعد از تجاوز ، قربانی را می‌کشت + عکس
کد خبر : ۵۹۷۰۷

مرد ۶۵ ساله آمریکایی بعد از ۳۸ سال از جنایت به اتهام قتل ۲ زن در منطقه جنگلی ویرجینیا دستگیر شد.

به گزارش دیلی‌میل، ۱۶ نوامبر، سال ۱۹۸۶ وقتی جسد ژاکلین لارد، ۴۰ ساله، زیر توده‌ای از فرش‌های قدیمی در منطقه‌ای جنگلی در ویرجینیای شمالی در آمریکا پیدا شد، تحقیقات برای کشف اسرار این جنایت آغاز شد. جسد مقتول توسط ۲ نوجوان که در آن منطقه در حال بازی بودند، پیدا شد و تحقیقات نشان می‌داد که این زن با پیراهنی بزرگ که دور گردنش پیچیده بود، خفه شده است. پزشکی قانونی اعلام کرد که قاتل ابتدا به این زن تجاوز کرده و سپس وی را به قتل رسانده است، اما هیچ سرنخی از عامل جنایت نبود.

تحقیقات بعدی پلیس حاکی از آن بود که مقتول ۱۴ نوامبر، تا دیروقت در دفتر املاک خود مشغول به‌کار بود و شب هنگام، بعد از اتمام کارش، سوار خودرو‌اش شده که به خانه برود، اما هرگز به خانه نرسیده بود. او به همراه خودرواش ناپدید شده بود تا اینکه یک‌ماه بعد خودرو ژاکلین در یک شهر دیگر پیدا شد. اما این کشف نیز کمکی به حل پرونده نکرد و قاتل شناسایی نشد.

درحالی‌که ردی از قاتل ژاکلین به‌دست نیامده بود، در ۲۹ مارس ۱۹۸۹ یعنی ۳ سال پس از این جنایت، پلیس در جریان کشف یک خودرو بدون سرنشین و رها شده در منطقه جنگلی قرار گرفت. مأموران با حضور در محل متوجه شدند که بنزین خودرو تمام شده و راننده پیاده به‌سوی پمپ بنزین به راه افتاده، اما پس از آن ناپدید شده بود. راننده گمشده، دختر ۱۸ ساله‌ای به‌نام امی بود که چند روز بعد، جسدش در جنگل پیدا شد. او نیز ابتدا قربانی تجاوز و پس از آن خفه شده بود.

 

دستگیری قاتل بعد از ۳۸ سال | مرد ۶۵ ساله بعد از تجاوز ، قربانی را می‌کشت + عکس

 

پلیس با شواهدی که در اختیار داشت معتقد بود که عامل هر دو جنایت یک نفر است. در آن زمان دی‌ان‌ای قاتل در محل جنایت به‌دست آمده بود، اما این سرنخ هم نتوانست کمکی به کشف حقیقت بکند. بعد از گذشت ۳۸ سال، کارآگاهانی که پرونده‌های راکد را دوباره مورد بررسی قرار می‌دهند پرونده این دو زن را نیز بررسی کردند و با استفاده از تکنولوژی دی‌ان‌ای و شواهد و مدارک و آثار باقیمانده از دی‌ان‌ای قاتل، توانستند قاتل ژاکلین را شناسایی کنند. در بررسی‌ها معلوم شد که قاتل مردی به نام الروی هریسون، ۶۵ ساله و اهل ویرجینیاست. بدین‌ترتیب او روز سه‌شنبه در خانه‌اش توسط پلیس دستگیر شد.

دفتر کلانتر شهرستان استافورد ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کرده که دی‌ان‌ای الروی با قتل امی نیز مرتبط است و او اکنون به جرم قتل ۲ زن در بازداشت به سر می‌برد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر